FAQ student.odisee.be

Veelgestelde vragen

Aanmelden

Browser

Cookies wissen

Foutmelding

Kalender

Notificaties

Pagina herladen

Personaliseren

Printsaldo

Taal wijzigen


Aanmelden

Werk je op je eigen toestel, kies dan bij het aanmelden op het aanmeldscherm voor de optie: 'Dit is een particuliere computer'.

Je aanmelding blijft dan 8 uur gelden en je hoeft niet meer aan te melden als je naar andere Odisee-portalen navigeert.

Kies je voor de optie 'Dit is een openbare of gedeelde computer', dan is die aanmeldtijd beperkt tot 1 uur.

De aanmeldtijd voor student.odisee.be is ingesteld op 6 uur. 

Loopt je aanmeldtijd bijna af, dan ga je de melding krijgen of je wil aangemeld blijven.

Browser

Gebruik bij voorkeur Chrome of Firefox.

Cookies wissen

→ Chrome, Firefox, internet explorer: CTRL + Shift + Delete ; nadien SLUIT je alle vensters van jouw browser.

→ Safari: CTRL + Applekey + Delete ; nadien SLUIT je alle vensters van jouw browser

Foutmelding

Wil je aanmelden en krijg je een foutmelding van het type 'HTTP-error-500', meld dit via een ticket bij ICT-Servicedesk

Voeg een screenshot toe en vermeld ook de browser die je hebt gebruikt.

Kalender

Wat als je lessenrooster niet getoond wordt?

Je hoeft hiervoor niet terug de toestemming geven aan KU Leuven. Het volstaat al om gewoon eens jouw brower ter herladen. Je kan dit doen door op het ronde pijltje in de browser te klikken of door op F 5 te drukken op jouw toetsenbord bovenaan.

Het kan zijn dat jouw sessie bij KU Leuven afgelopen is. Als je na het proberen van de eerste stap nog geen agenda krijgt, is het aangeraden om op de notificatie te klikken van KU Leuven. Je zal dan terug jouw toestemming moeten geven om jouw lessenroostergegevens te gaan ophalen.

Notificaties

Notificaties of snelle berichten worden getoond op student.odisee.be bij het belletje.

Het zijn berichten die dringend zijn en onmiddellijk impact hebben.

Ze kunnen op je smartphone ook gepusht worden.

Om dit mogelijk te maken moet het portaal open staan en moet deze functie ook aan staan.

Daartoe is ook de automatische afmeldtijd verhoogd tot 6 uur

Notificaties kan je openen door de wisselknop 'Show more-Show less' aan te klikken.

Pagina herladen

Het gebeurt dat een dashboard niet altijd meteen volledig zichtbaar is.

Soms verschijnt de navigatie niet in de linkerkolom. Soms blijft het dashboard staan als je naar een ander dashboard wil overgaan.

Klik één of meerdere malen op de F5-toets of gebruik de browserknop om de pagina te herladen.

Je vindt die knop in de browsers links van de URL

Personaliseren

Op meerdere dashboards kan je zelf tegels bij plaatsen.

Ga daarvoor naar 'Personaliseren' en vervolgens 'Verborgen tegels'. 

Klik op de tegel die je wil toevoegen en plaats hem vervolgens meteen op de plaats die je wil.

Zo vind je op DB Home de menutegels van de andere campussen.

Op DB ICT vind je dan weer tegels van specifieke o365-toepassingen.

Printsaldo

Zie je op de tegel 'Saldo' geen bedrag staan maar een (vergroot) briefje, maak dan een ticket aan via servicedesk.odisee.be en kies 'Studentenportaal'.

Taal wijzigen

De taal kan je wijzigen door te klikken op het icoontje rechts boven. Je kiest vervolgens 'Voorkeuren' en stelt de juiste taal in.