FAQ studentenportaal

Veelgestelde vragen

App

Browser

Foutmelding

Notificaties

Refresh

Taal wijzigen

Verborgen tegels


App

De app Odisee myday is beschikbaar in de appstores van Google Play (Android) en iTunes (iOS)

Minimale versie voor Android is 4.4 of hoger

Minimale versie voor iOS is 9 of hoger

Er is geen app-versie voor Windows 10

Browser

Gebruik bij voorkeur Chrome of Firefox.

Foutmelding

Wil je aanmelden en krijg je een foutmelding van het type 'HTTP-error-500', meld dit via een ticket bij ICT-Servicedesk

Voeg een screenshot toe en vermeld ook de browser die je hebt gebruikt.

Notificaties

Notificaties of snelle berichten worden getoond in het studentenportaal bij het belletje.

Het zijn berichten die dringend zijn en onmiddellijk impact hebben.

Daarom worden ze in de app ook gepusht op het scherm.

Om dit mogelijk te maken moet deze functie aan staan en moet de laatste versie geïnstalleerd zijn.

Op 23 januari is daartoe versie 3.1.9 beschikbaar gesteld in de appstores.

Notificaties kan je openen door de wisselknop 'Show more-Show less' aan te klikken.

Refresh

Het gebeurt dat een dashboard niet altijd meteen volledig zichtbaar is.

Soms verschijnt de navigatie niet in de linkerkolom. Soms blijft het dashboard staan als je naar een ander dashboard wil overgaan.

Klik één of meerdere malen op de F5-toets of gebruik de browserknop om de pagina te herladen.

In Chrome vind je die knop links van de URL, in Firefox rechts ervan.

Taal wijzigen

De taal kan je wijzigen door te klikken op het icoontje rechts boven. Je kiest vervolgens 'Voorkeuren' en stelt de juiste taal in.

Verborgen tegels

Op meerdere dashboards kan je zelf tegels bij plaatsen.

Ga daarvoor naar 'Personaliseren' en vervolgens 'Verborgen tegels'. 

Klik op de tegel die je wil toevoegen en plaats hem vervolgens meteen op de plaats die je wil.

Zo vind je op DB Home de menutegels van de andere campussen.

Op DB ICT vind je dan weer tegels van specifieke o365-toepassingen.