Attesten en studentenkaart

  • Hoe en wanneer ontvang ik mijn attesten?

Na de verwerking van je (her)inschrijving bezorgt de dienst Studentenadministratie jou de volgende documenten:

  • 3-delig attest van inschrijving (voor de aankoop van een abonnement bij de NMBS, MIVB, De Lijn, …)
  • een rekeningoverzicht met de vaste kost van je inschrijving
  • ...

Ben je nieuwe student en heb je je online ingeschreven, dan heb je deze documenten per post ontvangen. Ben je op de campus langs geweest om je in te schrijven, dan ontving je ter plaatse je documenten.

Was je vorig academiejaar student dan ontvang je deze documenten in je Odisee-mailbox nadat je je online hebt ingeschreven voor het komende academiejaar.

  • Voordelig jaarabonnement bij De Lijn

Wens je een supervoordelig jaarabonnement bij De Lijn aan te kopen, print dan hieronder het document van je regio en vul dit in. Bezorg het ingevulde document en een bewijs van inschrijving (zie 3-delig attest) aan De Lijn. Dit kan per post of via een Lijnwinkel. Meer informatie hierover vind je op het aanvraagformulier.

  • Attesten zelf afdrukken

Als student kan je inloggen op Mijn loket en kan je zelf een inschrijvingsbewijs, een attest voor de NMBS,… aanvragen. Kort na je aanvraag ontvang je de attesten in je Odisee-mailbox. Een attest nodig dat niet in het lijstje vermeld wordt? Stuur dan een mailtje naar de dienst Studentenadministratie van je campus via sa@odisee.be.

  • Wanneer ontvang ik mijn studentenkaart?

Je studentenkaart wordt jou ten vroegste half september per post toegestuurd.

  • Wat indien ik mijn studentenkaart verlies?

De instelling kan niet aansprakelijk gesteld worden indien misbruik wordt gemaakt van een verloren kaart.

Je kan een nieuwe studentenkaart aanvragen bij de dienst Studentenadministratie en betaalt hiervoor 5 € bij aanvraag.