Accounts activeren

Elke Odisee-student moet 2 accounts activeren, een Odisee-account en een account van de associatie KU Leuven. Je moet beide activeren vooraleer je ze kan gebruiken. Volg onderstaand stappenplan. Lees dit eerst vooraleer je van start gaat met het activeren van je accounts. Waarvoor je welk account gebruikt vind je bij STAP 4.

STAP 1

  • Ga naar activatie.odisee.be.
  • Je ontving na de verwerking van je inschrijving een accountblad met je account en activatiecode.
  • Vul je account, activatiecode, persoonlijk e-mailadres en gsm-nummer in.
  • Klik daarna op ‘Ga verder’.

STAP 2

STAP 3

  • Vul je activatiecode, rijksregisternummer en wachtwoord in. 
  • Herhaal je wachtwoord en klik op ‘volgende’.

STAP 4

Je accounts zijn geactiveerd!

  • Je gebruikt je Odisee-account (voornaam.naam) om:
    • in te loggen op het studentenportaal ‘student.odisee.be’
    • je Odisee-mailbox te consulteren
    • je cursussen en handboeken te bestellen (via de website van de Standaard Boekhandel, n.v.t. voor studenten van campus Schaarbeek)
    • in te loggen op pc’s van Odisee (leslokalen, BIB, …)
  • Je account van de associatie KU Leuven (studentennummer) gebruik je om toegang te krijgen tot alle IT-toepassingen aangeboden door de Associatie KU Leuven, zoals:
    • de elektronische leeromgeving Toledo
    • je individueel studieprogramma (ISP)
    • je studievoortgangsdossier

Heb je vragen of problemen bij het activeren van je accounts, dan kan je dit hier melden. 

Wil je achteraf je paswoord(en) wijzigen of ben je je paswoord(en) vergeten check dan de info op https://info.odisee.be/ > tegel activeren account / paswoord wijzigen.