Accounts activeren

Elke Odisee-student moet 2 accounts activeren, een Odisee-account en een account van de associatie KU Leuven. Je moet beide activeren vooraleer je ze kan gebruiken. Het is noodzakelijk dat je eerst je Odisee-account activeert en daarna je associatie-account. Volg dus onderstaand stappenplan. Waarvoor je welk account gebruikt vind je bij STAP 6.

STAP 1

STAP 2

  • Je ontving een e-mail met je account en activatiecode in je persoonlijke mailbox na de verwerking van je online inschrijving.
  • Vul je account, activatiecode, persoonlijk e-mailadres en gsm-nummer in.
  • Klik daarna op ‘Ga verder’

 

STAP 3

  • Ga naar je profielpagina en meld je aan met je net geactiveerd Odisee-account.

  • Kopieer volgende gegevens of schrijf ze over:
    • je KUL Student account (= je studentennummer dat begint met een r, s of m)
    • je KUL Student activatiecode

STAP 4

STAP 5

  • Vul je KUL Student activatiecode (zie stap 3), rijksregisternummer en wachtwoord in. 
  • Herhaal je wachtwoord en klik op ‘volgende’

STAP 6

Je accounts zijn geactiveerd!

  • Je gebruikt je Odisee-account (voornaam.naam) om:
    • in te loggen op het studentenportaal ‘student.odisee.be’
    • je Odisee-mailbox te consulteren
    • je cursussen en handboeken te bestellen (via de website van de Standaard Boekhandel, n.v.t. voor studenten van campus Schaarbeek)
    • in te loggen op pc’s van Odisee (leslokalen, BIB, …)
  • Je account van de associatie KU Leuven (studentennummer) gebruik je om toegang te krijgen tot alle IT-toepassingen aangeboden door de Associatie KU Leuven, zoals:
    • de elektronische leeromgeving Toledo
    • je individueel studieprogramma (ISP)
    • je studievoortgangsdossier

Heb je vragen of problemen bij het activeren van je accounts, dan kan je dit hier melden. 

Wil je achteraf je paswoord(en) wijzigen of ben je je paswoord(en) vergeten check dan de info op https://info.odisee.be/ > tegel activeren account / paswoord wijzigen.